René Verkuijlen, Marketing Manager
Zo'n 15 jaar geleden is René bij Fermacell - James Hardie komen werken. Sinds 2007 geeft hij leiding aan de marketingafdeling met de daarbij behorende verantwoordelijkheden. Wij vroegen René naar zijn ervaringen in al die jaren. Hieronder lees je wat hij zoal beleeft tijdens zijn werkdagen en hoe hij van zijn werkgever ziet.
René, het is al even geleden maar wat kan jij je nog herinneren van je eerste werkdag?
Wat ik mij nog goed kan herinneren, is dat het voelde als een warm bad. Het enthousiasme van de nieuwe collega's werkte heel positief. Daarnaast had ik niet verwacht dat er iedere dag weer zo ongelooflijk veel vierkante meters gipsvezelplaat uit onze fabriek in Wijchen rollen.
Wat fijn dat je je meteen thuis voelde. Waar werkte je voor je hier begon?
Mijn vorige werkgever was een fabrikant van gevelbekleding. Toen ik bij Fermacell begon, hadden ze hier alleen droge binnenafbouwproducten. Dat ik na een jaar of 10 bij hetzelfde bedrijf ook weer in de gevelbekleding terecht zou komen, had ik toen nooit kunnen bedenken. De ervaring die ik bij mijn vorige werkgever heb opgedaan komt nu goed van pas om de gevelproducten van James Hardie in de markt te zetten.
'' De ketting is zo sterk als de zwakste schakel,
wij kennen geen zwakke schakels dus is onze ketting degelijk en sterk "
Logisch dat je dat nooit had kunnen bedenken. Wat is het meest waardevolle wat je hebt geleerd bij Fermacell - James Hardie?
Dat de ketting zo sterk is als de zwakste schakel. Binnen Fermacell-James Hardie zijn we gewend aan korte communicatielijnen en een slagvaardige organisatie. Die daadkracht komt voort uit de uitstekende samenwerking tussen afdelingen onderling en binnen afdelingen. Dat maakt dat we geen zwakke schakels hebben en onze ketting dus degelijk en sterk is.
Een sterke ketting dus. Denk je dat die ketting nog sterker wordt?
Zeker! Op dit moment volg ik bijvoorbeeld een masterstudie 'Branding en Online communicatie' via Fermacell - James Hardie. De onderneming hecht waarde aan persoonlijke ontwikkeling. Door te investeren in scholing en opleiding van het personeel wordt het bedrijf sterker. Daarnaast is het succes van het bedrijf in het verleden en nu een belangrijke drijfveer. Onze verkoopdoelstellingen voor de komende jaren zijn ambitieus, maar we slagen er al jaren in om die ambities waar te maken en te overtreffen. Dat lukt je alleen als je een goede groep medewerkers achter het bedrijf hebt staan.
Naast een fulltime job ook een opleiding volgen, ik snap wel waarom je hier bent komen werken. Niet alleen Fermacell - James Hardie is ambitieus. Wat was je allerleukste werkdag ooit?
Afgelopen maand hebben we voor het eerst in 2 jaar weer een ‘fysieke’ bijeenkomst gehad van alle Europese marketeers op het hoofdkantoor in Düsseldorf. Door de Covid-beperkingen was dat al die tijd niet mogelijk. Het was erg goed en fijn om na al die tijd iedereen weer te zien en te spreken en eindelijk niet meer vanachter een computer. Dat was bijzonder, maar elke dag is leuk en een feestje bij Fermacell - James Hardie, maar je moet zelf de slingers ophangen. Daarmee bedoel ik, dat je zelf initiatieven moet nemen en pro-actief moet zijn in je functie. Dat wordt ook vanuit de James Hardie organisatie van iedereen verwacht. Als je die instelling hebt, is er veel mogelijk qua persoonlijke ontwikkeling.
" Ik ben een tevreden man,
ik heb het mooiste beroep wat er is "
We zijn bijna aan het einde van dit interview. Wanneer ga jij met een tevreden gevoel naar huis als jouw werkdag is afgelopen?
Als ik 's ochtends naar het werk rijd, bedenk ik me wat ik in ieder geval wil of moet doen die dag. Als het me lukt om daarnaast nog wat extra’s te doen, dan ben ik een tevreden man aan het einde van de dag. Dat ben ik sowieso, want ik heb het mooiste beroep wat er is!
Dat vind ik een mooie zin om mee af te sluiten! Heel veel succes met je opleiding.
Wil jij ook bij Fermacell - James Hardie werken en meehelpen met het behalen van de ambitieuze doelen? Bekijk dan snel onze
vacatures.